← Zpět na detail antologie
Petr Kofroň (1955) byl jeden z prvních, kdo již jako student JAMU v „normalizačních“ letech na sebe upozornil velmi originálním postmoderním projevem. Jeho diatonické „nekonečné“ skladby z konce 70. a počátku 80. let naznačovaly, že půjde o osobnost se silnými aspiracemi na postavení enfant terribla české hudby. Od tohoto poněkud uměle naivního stylu ve svém druhém období přešel ke skladbám strukturálně složitějším a také méně posluchačsky vlídným. Od počátku 90. let se v Praze ujal dirigování souboru Agon, a od té doby jeho tvorba vzniká v těsné spolupráci se souborem, ale je také do značné míry na něj vázána. V tom je jisté omezení, které brání většímu rozšíření jeho skladeb, ale i výhoda, neboť skladby vznikají "na míru" a autor si drží dokonalou kontrolu nad jejich interpretací.
Pod jeho vedením soubor změnil název na Agon Orchestra a v průběhu 90. let se prezentoval na četných zahraničních festivalech.
Další skladba