Skladatel, dramaturg, dirigent a klavírista Ladislav Simon studoval na Státní konzervatoři Praha obor klavír u Kláry Jiránkové v letech 1943-50. V letech 1944-45 studoval soukromě kompozici u Aloise Háby. Od roku 1948 do 1950 byl posluchačem na Filosofické fakultě Karlovy univerzity (hudební věda a fonetika) a v letech 1950-54 studoval na HAMU v Praze obor klavír u Františka Raucha. V letech 1951-53 byl lektorem výuky klavíru a hudební nauky na loutkářské fakultě DAMU v Praze a v letech 1953-54 působil jako hudební redaktor Československého rozhlasu v Praze. Mezi léty 1954 a 1958 byl dramaturgem a režisérem Československé televize Praha. V letech 1959-70 byl šéfem činoherního orchestru a hudebním dramaturgem Divadla na Vinohradech; v roce 1962 zde založil studio pro elektronickou hudbu a o rok později komorní soubor pro novou hudbu Sonatori di Praga. V letech 1966-68 učil hudební teorii na konzervatoři v Ostravě (se specializací na teoretické základy elektronické hudby). Mezi léty 1966-68 byl tajemníkem Svazu skladatelů v Ostravě. 1970-74 byl šéfem činoherního orchestru a hudebním dramaturgem činohry Národního divadla v Praze, kde za jeho působení vznikl Jazzový orchestr Národního divadla. 1974-76 působil jako dramaturg a dirigent opery Národního divadla v Praze, 1982-90 profesorem na Státní konzervatoři v Praze (hudební teorie, skladba a klavír). V letech 1976-93 byl rovněž dramaturgem a dirigentem baletu Národního divadla v Praze, v sezóně 1993/94 působil jako ředitel Uměleckého studia ministerstva obrany; zde inicioval založení orchestru Pražské komorní filharmonie. V letech 1996 až 2002 byl ředitelem Divadelní a literární agentury (DILIA) v Praze.
Jako autor scénické hudby spolupracoval s Národním divadlem, Divadlem na Vinohradech, Divadlem E. F. Buriana, Divadlem S. K. Neumanna, Jihočeským divadlem v Českých Budějovicích, Divadlem J. K. Tyla v Plzni, Divadlem F. X. Šaldy v Liberci, Divadlem pracujících Most, Divadlem bratří Mrštíků v Brně, Státním divadlem Brno, Státním divadlem Ostrava, Divadlem Petra Bezruče v Ostravě, Slezským divadlem Opava, Těšínským divadlem ad. Ve svých skladbách se často nechával ovlivnit jazzem. Je autorem znělky k Večerníčku a více než dvou set titulů scénické hudby k televizním inscenacím. První veřejné provedení jeho skladby bylo v roce 1944 na večeru Pražské konzervatoře a první zahraniční provedení jeho kompozice proběhlo roku 1961 ve Vídni (Sonatina pro flétnu a klavír). V roce 1968 byla premiérově uvedena skladba Missa non sacra v Antverpách v podání souboru Sonatori di Praga. V roce 1974 se uskutečnila premiéra jeho nastudovaní Fibichova melodramu Hippodamie v Národním divadle (celá trilogie byla na programu Národního divadla až do roku 1979). V roce 1987 se na scéně Národního divadla konala premiéra jeho tanečního dramatu Jennifer. V roce 1989 nahrál jeho syn Jan, známý klavírista a pozdější ředitel Symfonického orchestru Českého rozhlasu jeho Klavírní koncert. V roce 1991 byly premiérovány jeho symfonicko-dramatické variace na témata opery La Traviata Giuseppe Verdiho v Národním divadle. Významné bylo také provedení jeho Requiem za zemřelé, pro které byla hudba životem se sólisty Lucií Bílou, americkým barytonistou Jessem Webbem, Kühnovým dětským smíšeným sborem a dvěma big bandy, dirigoval Vladimír Válek (7. 11. 1993, Rudolfinum). Je autorem hudební znělky televizního Večerníčku.